top of page

Jangan Merajuk


Beberapa hari diterjah rasa kecil hati yang bersangatan. Saya pun meluahkan kepada suami. Dia mencadangkan saya menyepikan diri dari kelompok yang membuatkan saya begitu.

Kelmarin, ketika kaki melangkah pulang ke rumah. Hari saya berbisik, "Bayangkan jika Rasulullah SAW merajuk dan berputus asa dengan sikap umat baginda yang bermacam-macam? Tetapi baginda SAW memilih bersabar, mendoakan umat, terus berdakwah, jika mereka menjauh bagindalah yang pergi mendekat, baginda terus menyintai mereka walau apapun keadaannya."

Saya terus memadamkan hasrat merajuk.


Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page