top of page

Lucu


Gambar: Chuseok amat bermakna kerana cuti panjang di Korea!

Hari ini saya bertanya kepada Chae Hoon. Saya agak usianya 22 tahun.

Saya: Chae Hoon (CH) tak pulang ke kampung Raya Chuseok nanti?

CH: Tidak, kerana nenek dan datuk saya akan datang ke Seoul.

Saya: Oh! Mereka dari mana?

CH: Mereka dari Busan. Dulu memang kami pulang ke Busan, tetapi sekarang keadaan sudah berubah.

Saya: Nenek dan datuk kamu masih sihat, berapa usia mereka?

CH: Mereka lebih sihat daripada saya. Umur Datuk saya 88 tahun!

Saya: (sungguh terkejut, menggeleng kepala), Wah..sihatnya datuk kamu.

CH: Jika memanjat gunung, datuk saya akan sampai dulu, saya di belakang termengah-mengah.

Saya: Lucu!


Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page